فهرست

برگزاری کارگاه آموزشی دستیاران تخصصی پزشکی جدیدالورود ۱۴۰۲

کارگاه آموزشی ویژه دستیاران تخصصی پزشکی جدیدالورود در تاریخ سوم و چهارم مهر ماه ۱۴۰۲ با حضور بیش از ۷۰ نفر از دانشجویان در سالن امام علی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد.

در روز اول رئیس دانشکده پزشکی ضمن خوش آمدگویی به دستیاران به ضرورت و اهداف آموزش پزشکی و معرفی مراکز آموزشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل پرداختند. همچنین معرفی معاونت تحقیقات و آیین نامه های مرتبط با پژوهش دستیاران، توسط معاون اجرایی معاونت تحقیقات و فناوری انجام شد. سپس تدریس مباحثی شامل آشنایی با آیین نامه های دوره دستیاری، نحوه صدور گواهی فوت، معرفی انواع مطالعات، نحوه تدوین پروپوزال پژوهشی و فناورانه، و آنالیز آماری داده های پژوهشی توسط اساتید مجرب انجام شد. در انتها، معاون دانشجویی و امور فرهنگی دانشگاه، در خصوص مسائل مربوط به امور فرهنگی و رفاهی دستیاران سخنرانی کردند.

در روز دوم کارگاه با مبحث نکات پرونده نویسی، قوانین ویزیت و کسور بیمه ای آغاز شد. سپس تدریس انواع متغیر ها و نکات مربوط به مطالعات کارآزمایی بالینی، تکنیک های جست و جو و نحوه دسترسی به مقالات، رعایت اخلاق در پژوهش و معرفی سامانه پژوهان انجام شد. در انتها، کارگاه با پاسخگویی به پرسش های دستیاران به پایان رسید.