فهرست

اعضای هیات علمی و دانشجویان بازوان توانمند پژوهش

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر رضا قدیمی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه از حضور پرشور اعضای هیات علمی و دانشجویان بعنوان بازوان توانمند پژوهش خبر داد.

دکتر رضا قدیمی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در جشنواره هفته پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: زیر ساختهای پژوهشی دانشگاه متشکل از پژوهشکده، مراکز تحقیقاتی (۹ مرکز تحقیقات مصوب وزارت و ۳ مرکز تحقیقات مصوب دانشگاهی فعال و ۳ مرکز تحقیقات مصوب غیر فعال)، آزمایشگاه جامع،واحد تکثیر و نگهداری حیوانات آزمایشگاهی (۲۴۳ متر مربع در سال ۱۳۸۷)، واحد سلول درمانی، دفاتر توسعه تحقیقات بالینی بیمارستانها (بیمارستان روحانی، شهید بهشتی، کودکان امیرکلا و یحیی نژاد)، معاونت پژوهشی دانشکده ها (پزشکی، دندانپزشکی، طب سنتی، پیراپزشکی، توانبخشی، پرستاری و مامایی بابل، پرستاری رامسر و پردیس بین الملل)،کمیته تحقیقات دانشجویی می باشد.

وی با اشاره به وجود شورای پژوهشی در8 دانشکده و پژوهشکده ادامه داد: علاوه بر مراکز تحقیقاتی در دانشگاه، واحدهای توسعه تحقیقات بالینی در چهار بیمارستان تابعه دانشگاه فعال می باشند و یک بستر بسیار مناسبی جهت پژوهش های بالینی فراهم می کنند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه با اشاره به حضور پرشور اعضای هیات علمی و دانشجویان در امر پژوهش اظهار داشت: کمیته تحقیقات دانشجویی بعنوان یکی از پتانسیل های ارزشمند دانشگاه در کنار پژوهشگران و اعضای هیئت علمی بازوان توانمندی را تشکیل می دهند .

دکتر قدیمی تصریح کرد: علاوه بر آزمایشگاه جامع، مرکز نگهداری حیوانات آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی بابل بعنوان یکی از دو مرکز برگزیده و استاندارد نگهداری حیوانات آزمایشگاهی کلان منطقه یک است.

دکتر قدیمی بیان داشت: یکی از دیگر پتانسیل های دانشگاه پروژه بزرگ کوهورت سالمندان امیرکلا است که یکی از قدیمترین پروژه های بزرگ در کل کشور می باشد که از سال ۸۹ فعالیت خود را شروع کرد و انشالله فاز سوم آن در سال آینده انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۳۶۵ عضو هیات علمی در دانشگاه مشغول می باشند، گفت: انتخاب پژوهشگران در گروههای مختلف بر اساس سهم امتیازات مکتسبه از ارزشیابی فعالیتهای پژوهشی دانشگاه در سال 96 ( اعم از مقالات نمایه یک،استنادات ، مقالات نویسنده اول یا مسئول و .. در سال ۲۰۱۷ ) صورت گرفته است.