فهرست

کنگره بین المللی جراحان مغز و اعصاب گامی موثر در جهت پیشرفت علمی استان مازندران

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، محمد اسلامی استاندار مازندران در کنگره بین المللی جراحان مغز در بابل گفت: وضعیت بهداشت و درمان در استان به دلیل شرایط محیطی و سبک زندگی پرمخاطره است.

مهندس اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این کنگره دکتر کتابچی، دکتر جلالی و کسانی که با اهتمام ویژه این برنامه را دنبال کردند اظهار داشت: دکترکتابچی با شور و نشاط و تلاش فراوان پیگیر برگزاری این کنگره بودند و اظهار امیدواری کرد که این همایش بتواند گام موثری در جهت پیشرفت و تعالی علمی استان مازندران باشد.

استاندار مازندران در کنگره بین‌المللی و میان دوره‌ای جراحان مغز و اعصاب و ستون فقرات ایران که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بابل  از صبح امروز در بیمارستان آیت‌الله روحانی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین جلوه توسعه یافتگی یک جامعه کارآمدی و اثر بخشی امور در جامعه است، زمانی کمییت و حجم نقش مهمی داشته ولی در حال حاضر استفاده بهینه از فرصت‌ها و منابع، در مسیر تمدن سازی در نظام جمهوری از اهمیت برخوردار بوده که برای دست یابی به این مهم هزینه فراوان دادیم و باید همچنان هزینه کنیم.

وی افزود: پیشرفت و تمدن سازی با پرچمی که ارزش بالا نگه داشتن طراز ارزش‌ها را دارد و برگرفته از مکتب الهی است چون سلطه‌پذیر نیست لذا هزینه اش بالاتر و مسیرش برای پیشرفت مسیر همواری نیست لذا به شیوه‌های مختلف به ما آموختند که ما برای رسیدن به طراز برتر و وارد شدن برای راس هرم توسعه یافتگی همواره با مزاحمت‌های متعدد، ساده و پیچیده مواجه بودیم.

استاندار مازندران به عدم پذیرش مقالات پژوهشی و تحقیقاتی و همچنین مقالات ایران در ISI به سبب ملاحضات سیاسی از سوی بدخواهان نظام برای جلوگیری از پیشرفت  ایران اشاره و تصریح کرد: در چنین شرایطی باید با اهتمام قوی‌تر با پشتگار و خستگی ناپذیرتر به سمت پیشرفت و توسعه قدم برداریم.

مهندس اسلامی خاطرنشان کرد: برای اینکه مسیر پیشرفت را هموار کنیم باید همه در مسیر سیاست گذاری، سیاست پابرجاتری داشته تا ظرفیت‌ها را موثر و خلاق در مسیر رشد و بالندگی قرار دهیم باید بتوانیم در سمت دیگر به قابلیت عملکردها بپردازیم زیرا سیاست و قابلیت دوبال پیشرفت هستند.

این مسؤل با اشاره به اینکه در حوزه سیاست و قابلیت‌ها هدایت و رهبری نقش تعیین کننده دارد، یادآور شد: وجود عناصر فرهیخته بالای سر ظرفیت‌ها و سازمان‌ها کمک می‌کند تا سیاست‌ها و قابلیت عملکرد به صورت شکوفا در مسیربالندگی قرار گیرد و در هدفگذاری برای متعالی سازی سازمان به سمت طراز بالاتر نقش ایفا کند.

وی ادامه داد: رشد و بالندگی در مکتب اسلامی همزمان با رشد و سعادت سرمایه انسانی به صورت متوازن از جمله اصول مهم برای کشور ما است که ما را در زمره کشورهای توسعه یافته قرار می‌دهد.

استاندار مازندران افزود: برای رشد و توسعه علمی نیاز است که بتوانیم منابع و ظرفیت پژوهشی و اجرایی خود را در خدمت بهبود قرار دهیم.

وی با اشاره به سه موضوع مهم مورد توجه در مازندران خاطرنشان کرد: وضعیت بهداشت و درمان مازندران متاثر از شرایط محیطی و سبک زندگی، وضعیت پرمخاطره دارد و با آمار زیاد بیماری قلبی، سکته مغزی، فشار خون در مازندران مواجه هستیم که باید اصلاح شود.

استاندار مازندران گفت: باید حفظ توریست در مازندران داشته باشیم و از شاخه پزشکی استفاده کنیم که یکی از این راه‌ها جذب و پذیرش دانشجویان مغز و اعصاب است.